- 21 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Facebook ADS
We wszystkich kampaniach reklamowych najważniejsze są wyniki, czyli stopień osiągnięcia celu. Business Manager Facebook dostarcza wielu informacji. Jednak łatwo się pogubić wśród wielu danych w kolumnach. Tylko nieliczne są naprawdę interesujące. Aby dobrze ocenić kampanie reklamowe, należy wziąć pod uwagę różne kwestie. Pomaga w tym możliwość dostosowania kolumn, które przedstawiają najważniejsze dane.
Cel reklam na Facebooku a ich wynik
Aby ocenić, czy dana kampania osiąga dobre wyniki, należy określić w jakim stopniu został zrealizowany cel reklamowych. Tych w aktualnym interfejsie mamy aż 6. Jeśli chcesz ocenić, czy dana reklama osiągnęła rezultaty musisz wziąć pod uwagę, który z celów wybrałeś. Chcąc porównać co najmniej dwie kampanie względem siebie należy zestawić kampanie o tym samym celu. Dla przykładu:
- Jeśli Twoim celem była rozpoznawalność (lub zasięg) z pewnością będzie interesowała Cię kolumna zasięgu oraz wyświetleń. Dzięki temu ocenisz do ilu osób udało Ci się dotrzeć. Warto także zwrócić uwagę na częstotliwość wyświetleń. Według dobrych praktyk Facebooka ta nie powinna przekraczać 3-4, aby nie znudzić się Twojemu potencjalnemu klientowi.
- Stopnień realizacji celu kampanii skupionej na aktywności jesteś w stanie ocenić od razu. Jeśli Twoja kampania działa z pewnością zauważysz rosnącą liczbę polubień strony, komentarzy oraz udostępnień. Podobnie kwestia ma się w reklamach, których zadaniem jest wygenerować kontakty.
- Przy badaniu wyników kampanii Facebook Ads zorientowanych na ruch warto zbadać kliknięcia linku, liczbę wyświetleń strony docelowej, CPC, CTR. Wskaźnik CPC (cost per click) jest jednym z najczęściej sprawdzanych. Pozwala sprawdzić ile kosztuje pojedyncze kliknięcie. Im wyższy koszt, tym mniej osób klika w Twoje reklamy. Powodem może być źle dobrana grupa docelowa lub nieatrakcyjna kreacja, czyli słabej jakości zdjęcia lub tekst.
- Analizując kampanie sprzedażowe skupione na konwersjach możesz zobaczyć wyniki w witrynie. Zakładka wyniki zawiera ilość transakcji dokończonych przez osoby, które widziały Twoją reklamę. Do tych danych należy jednak podchodzić z rezerwą, ponieważ podane są tutaj osoby, które najpierw weszły w interakcje z reklamą, a później dokończyły zakup. Być może do dokończenia transakcji nakłoniło ich coś innego niż Twoja reklama. W tej grupie warto także sprawdzić ROAS, czyli zwrot z inwestycji w reklamy. Ten wskaźnik dostarczy informacji ile razy zwraca się wydana na reklamy kwota. Wystarczy pomnożyć kwotę x współczynnik ROAS.
Wydana kwota
Koszt reklam to jedna z kwestii, które interesują nas najbardziej. Nic w tym dziwnego. Każdy przedsiębiorca, słysząc o reklamie, jako jedne z pierwszych pytań zadaje sobie “ile będzie mnie to kosztowało?”. Oprócz ustalenia odpowiedniego budżetu warto monitorować jego wydawanie na bieżąco. Być może zauważysz pory dnia, w których Twoich klienci są najaktywniejsi. Możesz także ocenić, czy Twój budżet jest wystarczający, a grupa odpowiednia. Często zdarza się, że budżet przepala się w godzinach porannych. Jeśli osoby z Twojej grupy docelowej są aktywniejsi w mediach społecznościowych wieczorami, mogą nie zobaczyć Twojej reklamy.
Target – Kto lepiej reaguje na Twoje reklamy
Każdą z reklam możesz indywidualnie przeanalizować także pod kątem rozkładu wieku i płci. Wystarczy, że w menadżerze reklam wybierzesz opcję “wyświetl wykresy”. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, jakie grupy wiekowe lepiej reagują na publikowane przez Ciebie reklamy oraz czy są to kobiety, czy mężczyźni. Te podstawowe informacje mogą być wstępem do złożonej analizy, a w rezultacie stworzeniu doskonałej grupy docelowej.
Może cię zainteresować: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/