Facebook Ads dobre praktyki

Aktualnie stawiasz swoje pierwsze kroki w systemie reklamowym Facebooka? Szukasz porad, które pomogą Ci zmaksymalizować efektywność Twoich reklam? W poniższym artykule przedstawimy Ci kilka porad.

Facebook ADS bez tajemnic

Facebook w dalszym ciągu jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Każdego dnia z tego serwisu korzystają miliony Polaków. Niezależnie od tego czym zajmuje się Twoja firma oraz w jakiej branży działacie – na Facebooku z pewnością odnajdziecie swoją grupę docelową.

Budowanie ciekawego contentu na stronie i sukcesywne dodawanie regularnych publikacji to podstawa kiedy chcemy osiągnąć sukces na tej platformie. Niestety w obecnych czasach bez działań reklamowych i odpowiedniego budżetu – nasz rozwój byłby bardzo ograniczony, a w wielu sytuacjach byłby po prostu niemożliwy. To reklamy sponsorowane umożliwiają nam przedstawienie oferty oraz przygotowanych publikacji do szerszego grona. Tym samym znacznie przyspieszają możliwość rozwoju naszej firmy w Internecie, rozbudowania jej rozpoznawalności oraz zwiększenia generowanych przez nią obrotów.

Jeżeli poznałeś już dostępne możliwości pod kątem celów reklamowych, z pewnością zastanawiasz się, czy w dalszych etapach tworzenia reklam znajdują się funkcje, które pomogą Ci osiągnąć lepsze wyniki! Z opcji nieoczywistych jest to na przykład harmonogram wyświetlania reklam pod kątem godzinowym. Jest to opcja ukryta, która znajduje się w sekcji budżet i harmonogram. Na samym dole należy kliknąć więcej opcji, oznaczyć harmonogram wyświetlania reklam, a następnie wyświetli nam się tabela godzinowa. Możemy na niej oznaczyć godziny, w których nasza kampania ma być wyświetlana odbiorcom. Tym samym możemy wykluczyć czas, który pod kątem reklamowym może być dla nas niekorzystny. Będą to najczęściej oczywiście godziny nocne, w których użytkownicy zdecydowanie mniej chętnie klikają w reklamy, tym bardziej jeżeli dotyczą one kontaktu na przykład przez wiadomości na messengerze.

Z kolei w ostatnim kroku tworzenia reklamy warto oznaczyć pixela. Kod śledzący na stronie internetowej pozwoli nam wyświetlać statystyki związane z aktywnością na stronie www. Dzięki temu możemy lepiej sprawdzać efektywność generowanych przez nas reklam.

Jak stworzyć atrakcyjną wizualnie reklamę?

Oczywiście nawet idealna konfiguracja reklamy nie zdziała wiele, jeżeli sam jej format i warstwa wizualna nie będzie atrakcyjna dla odbiorców. Pamiętaj, że Facebook jest portalem społecznościowym, więc napisany przez Ciebie tekst nie powinien przypominać artykułu pod kątem długości. W kwestii graficznej – najlepszym obecnie formatem reklamowym jest oczywiście format video. W przypadku grafik statycznych warto skupić się na jakości zdjęcia. Po pierwsze, wymiar grafik powinien być dopasowany do umiejscowienia reklamy. Jednym z najczęściej wykorzystywanych formatów jest tutaj kwadrat, na przykład w rozdzielczości 800 x 800 px.

Może cię zainteresować: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/