Facebook ADS – cele kampanii 

System reklamowy Facebooka jest bardzo rozbudowany. Odpowiednio skonfigurowane kampanie potrafią całkowicie odmienić losy Twojego przedsiębiorstwa i zdecydowanie podnieść przychody które generuje. W poniższym artykule dowiesz się jakie cele kampanii są dostępne w Facebook ADS oraz jaka optymalizacja może być najlepsza właśnie dla Twojej firmy!

Promuj post kontra Menedżer reklam

Stawiasz właśnie swoje pierwsze kroki w systemie reklamowym? Zastanawiasz się która opcja będzie dla Ciebie bardziej korzysta – czy lepiej skorzystać z opcji ‘promuj post’, która dostępna jest przy prawie każdej publikacji, czy może lepiej skorzystać z dedykowanego narzędzia reklamowego jakim jest Menedżer reklam.

Promuj post jest opcją bardzo uproszczoną i skierowaną głównie do osób, które chcą jak najszybciej ‘wyboostować’ posta, najczęściej wśród jakiejś lokalnej społeczności. Niestety być może nie jesteś tego świadomy, ale owa opcja jest bardzo mocno okrojona i zdecydowanie nie wykorzystuje potencjału jaki drzemie w systemie reklamowym Facebooka.

Facebook ADS Manager daje nam ogrom możliwości konfiguracyjnych. Mamy tutaj wpływ między innymi na umiejscowienie reklam, harmonogram ich wyświetlania chociażby pod kątem godzinowym, a także zdecydowanie lepiej i mocniej możemy dopasować grupę docelową, a więc potencjalnych Klientów do których zamierzamy docierać. Jeżeli chcesz mieć jak największy wpływ na konfiguracje reklamy oraz Twoim głównym zamiarem jest wyciśnięcie z reklamy jak najlepszych efektów – Menedżer reklam jest jedynym słusznym rozwiązaniem dla Ciebie!

Cele kampanii Facebook ADS

Po zmianach w wyglądzie Facebooka w ADS Managerze odnajdziemy następujące cele reklamowe:

  • Rozpoznawalność. To cel, w którym największy nacisk kładziemy na pokazanie reklamy jak największej ilości osób, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają.
  • Ruch. W tym przypadku naszym głównym celem jest przekierowanie osób z grupy docelowej na przykład na stronę internetową, kontakt na WhatssApp lub na kontakty telefoniczne.
  • Aktywność. Jest to jeden z najczęściej wybieranych celów kampanii na Facebooku. Polega on na promocji publikacji. Mimo że najczęściej zbieramy w tym przypadku reakcje pod postem, komentarze czy udostępnienia, warto pamiętać, że aktywnością jest również kliknięcie w zdjęcie czy w przycisk ‘zobacz więcej’, kiedy tekst w poście jest odpowiednio długi.
  • Kontakty. To cel, w którym po kliknięciu w reklamę wyświetla się przygotowany wcześniej formularz kontaktowy, gdzie osoba zainteresowana naszą ofertą może sama się do nas zgłosić i poprosić o kontakt.
  • Promocja Aplikacji. Dzięki tej formie reklamy możemy wypromować stworzoną przez nas aplikacje, którą można pobrać na przykład w Sklepie Play lub App Storze.
  • Sprzedaż. Znajdziemy tutaj między innymi reklamę na konwersje oraz możliwość uruchomienia kampanii remarketingowej. Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z taką formą kampanii, gdzie wyświetlane wcześniej produkty na stronie internetowej pojawiają Ci się na Facebooku w formie reklamy.

Może Cię zainteresować: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/