- 21 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Facebook ADS
Rozpoczynasz swoją własną działalność gospodarczą i szukasz informacji na temat Facebook ADS oraz Google ADS? Chciałbyś poznać różnice pomiędzy tymi systemami? W poniższym artykule odpowiemy na Twoje pytania!
Facebook ADS
Facebook jest obecnie najpopularniejszą platformą społecznościową na świecie. Każdego dnia spędzają na nim czas miliony Polaków, których celem jest między innymi utrzymanie kontaktu ze swoimi bliskimi, a więc rodziną czy znajomymi. Oprócz tego Facebooka traktujemy jako aplikacje rozrywkową, w której możemy znaleźć mnóstwo publikacji tematycznych na przykład z grup społecznościowych do których należymy.
Facebook stał się więc idealnym narzędziem do reklamy firm, niezależnie od tego o jaką branżę chodzi. Rozpiętość wieku osób, które korzystają z tego serwisu jest ogromna, więc możesz mieć pewność, że grupa docelowa Twoich reklam z pewnością znajduje się na tej platformie!
Reklamy na Facebooku najczęściej wyświetlane są w aktualnościach, pomiędzy postami naszych znajomych, grup do których należymy bądź stron firmowych, które obserwujemy.
Profesjonalna reklama Facebook ADS: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-facebook-ads/
Google ADS
Ciężko byłoby znaleźć osobę w Polsce czy nawet na całym świecie, która kompletnie nie znałaby nazwy Google. Jest to przecież najpopularniejsza przeglądarka internetowa na całym świecie. W takim przypadku planując swój biznesplan koniecznie powinieneś uwzględnić reklamę właśnie w tym miejscu, między innymi ze względu na to jak wielu użytkowników korzysta z Google w każdej minucie.
Google ADS umożliwiają wyświetlanie reklam w formie tekstowej oraz produktowej w samej wyszukiwarce, a także reklamy graficznej w sieci reklamowej Google Display Network. W grę wchodzą również kampanie wyświetlane na portalu YouTube w formie video.
Profesjonalna reklama Google ADS: https://www.grupammarketing.pl/uslugi/reklama-google-ads/
Podobieństwa pomiędzy reklamami na Facebooku a reklamami w Google
To, co łączy system reklamowy Facebooka z systemem reklamowym Google jest oczywiście precyzyjne dotarcie do potencjalnych Klientów. Mamy wiele możliwości, które pozwalają nam jak najlepiej określić profil potencjalnego Klienta danej marki. Zarówno jeden jak i drugi serwis daje nam możliwość prowadzenia działań re-marketingowych. W takim przypadku możemy wyświetlać reklamy osobom, które były już wcześniej na naszej stronie internetowej. Zdecydowanie zwiększa to prawdopodobieństwo dokonania przez te osoby zakupu.
Zastanawiasz się jakie są w takim różnice pomiędzy tymi systemami reklamowymi?
W teorii Google posiada zdecydowanie większe zasięgi niż Facebook, szczególnie jeżeli interesuje nas zasięg globalny. W praktyce jednak to na Facebooku użytkownicy spędzają zdecydowanie więcej czasu, a tym samym reklamy wyświetlane na tej platformie mogą być bardziej skuteczne.
Pamiętajmy, że reklamy w Google oraz na Facebooku się nie wykluczają. Tym samym warto działać dwutorowo i wykorzystać potencjał zarówno jednej jak i drugiej platformy. Dzięki temu zmaksymalizujesz pozyskiwane efekty dla Twojej firmy i zwiększysz prawdopodobieństwo wzrostu dochodu firmy!