WooCommerce Google Analytics na przykładzie wtyczki

Google Analytics to usługa pozwalająca na śledzenie ruchu w witrynie oraz zachowywanie odwiedzających. Jest to bardzo przydatna funkcja, która zbiera ważne dla osób prowadzących sklep internetowy WooCommerce informacje. Znajomość tej funkcji oraz jej właściwe stosowanie nie tylko wskaże konkretne dane, ale także zwiększy ruch w witrynie oraz przyniesie zauważalne zyski.

Rola MonsterInsights na WooCommerce – na co pozwala i o czym informuje?

Podstawowym zadaniem MonsterInsights jest informowanie operatora sklepu internetowego o wszystkim, co przyda mu się do prowadzenia i rozwoju swojego biznesu. Wśród informacji, jakie będzie miał do dyspozycji znajdują się kwestie takie jak:

  • Ruch w witrynie i współczynnik konwersji,
  • Istotne dane, między innymi o: transkrypcjach, przychodach, średniej wartości zamówienia oraz takie które dotyczą popularności produktu,
  • Szczegółowe informacje na temat ilości towarów dodawanych do koszyka oraz ilości towarów używanych z koszyka,
  • Dane dotyczące wydajności produktów i ich kategorii pomocne w planowaniu asortymentu,
  • Dane dotyczące liczby wyświetleń produktów,
  • Dane dotyczące skuteczności tagów i kategorii odpowiadających działalności firmy,
  • Możliwość śledzenia wydajności kodów i kuponów,
  • Informacje na temat potencjalnych partnerów biznesowych – to składa największe zamówienia i kto robi to najczęściej.

Sklep WooCommerce – przydatne statystyki

Opcja statystyk śledzenia Google Analytics dostarcza bardzo szczegółowych, przydatnych i konkretnych informacji, wśród których znajduje się możliwość śledzenia statystyk sprzedaży za pomocą raportów dostępnych bezpośrednio ze wtyczki WooCommerce. Google Analytics pomaga sprawdzić, przeanalizować i zrozumieć odwiedzających witrynę. Prowadząc sklep internetowy można bardzo łatwo zwiększyć zyski, stosując się do znalezionych informacji. Wszystkie dane na temat zachowań zakupowych odwiedzających sklep można mieć na wyciągnięcie ręki w administracji e-sklepu. To wszystko pozwoli na skoncentrowaniu się na towarach, które najbardziej interesują klientów; pomoże skonfigurować reklamy Google według zainteresowań odbiorców, regionu, a także czasu oraz ulepszyć projekty i zawartość całego sklepu internetowego.

Dodawanie Google Analytics w WooCommerce – poradnik

Google Analytics można dodać do WooCommerce w trzech bardzo prostych krokach. Zrobienie tego umożliwia przeglądanie statystyk Google Analytics bezpośrednio w administracji swojego własnego sklepu internetowego. Kontrolowanie e-sklepu oraz śledzenie czynności jakie się w nim dzieją jest możliwe dzięki wtyczce MonsterInsights i dodatkowi do eCommerce. Takie innowacyjne rozwiązanie łączy sklep internetowy z Google Analytics, a procedura ta wygląda następująco:

  • Na samym początku należy zainstalować wtyczkę MonsterInsights zgodnie z instrukcją.
  • Następnie należy skonfigurować śledzenie w Google Analytics. Wystarczy zalogować się do Google Analytics i wybrać odpowiednią stronę internetową.
  • Dodatek do eCommerce wybiera się w administracji e-sklepu wybierając Insights > Addons i instalując dodatek MonsterInsights eCommerce.
  • Po zakończeniu instalacji wystarczy kliknąć Aktywuj a wtyczka będzie gotowa do monitorowania statystyk.

Potrzebujesz pomocy w implementacji Google Analytics? Napisz!