Pixel Facebook WordPress

Pixel Facebook to skrypt niezbędny do korzystania z Facebook-owego systemu analitycznego. Jego zainstalowanie na stronie internetowej pomoże ci w tworzeniu skuteczniejszych reklam na Facebooku.
Dzięki temu rozwiązaniu będziesz miał możliwość sprawdzenia, jakie działania podejmują odbiorcy na twojej stronie oraz pomoże ci on dotrzeć do użytkowników portalu, na których najbardziej ci zależy.

Obecnie reklamy na Facebooku to warta uwagi możliwość promocji. Pod warunkiem, że określimy odpowiednią grupę docelową i spełnimy jej oczekwiania. Najłatwiejszym sposobem jest dotarcie z reklamą do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową. Daje to nam pewność, że w jakimś procencie były one zainteresowane naszymi produktami lub usługami.

Pixel daje nam wiele możliwości. To np. możliwość stworzenia grupy odbiorców, która była na naszej stronie maksymalnie 180 dni temu. Co ważne są to odbiorcy, którzy odwiedzili naszą stronę bez względu na źródło. Czyli ruch przez Pixel jest sczytywany zarówno z wyszukiwarki, jak i innych reklam, jeśli takowe kampanie prowadzimy. To ogromna baza wiedzy o naszych klientach. Jednak by narzędzie było skuteczne, musimy je zainstalować.

Ta instrukcja instalacji wtyczki Pixel Facebook dotyczy witryn postawionych na CMS WordPress.

Gdzie znajdziemy instalator Pixela na Facebooku?
Facebook z myślą o użytkownikach stworzył manager reklam i to tam umieścił wszystkie narzędzia. Również instalator Pixela. To tam w pierwszej kolejności musimy się udać.

Manager znajdziemy pod adresem – https://www.facebook.com/adsmanager/

Możemy do niego wejść również z profilu osobistego:

By tworzyć reklamy, należy Manager mieć już skonfigurowany. Tutaj zachęcam do skorzystania z pomocy panelu Facebooka, by to uczynić.

Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się Pixel. Manager daje nam dużo więcej możliwości. Jednak skupimy się tylko na instalacji narzędzia do analizy ruchu na naszej witrynie WordPress.

Jak zainstalować Pixel na witrynie WordPress?
Rozpoczynamy zatem tworzenie pixela dla danej witryny internetowej. Ciekawostką jest to, że ten sam pixel możemy zainstalować na kilku witrynach, jeśli ruch na nich jest tą samą grupą docelową. Daje nam to możliwość dotarcia do szerszego grona klientów i zwiększenie skuteczności naszej reklamy.

Klikamy „Utwórz Pixel”

Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy naszego pixela. Najprawdopodobniej nazwa załaduje nam się z automatu, należy pamiętać, że możemy ją właśnie teraz zmienić np. na “Pixel konta Mama Marketing” Dodajemy poniżej adres strony www, która będzie przez narzędzie monitorowana jako podstawowa.

Ponieważ instalujemy Pixel dla strony opartej o WordPress, najłatwiejszym sposobem jest wybranie wsparcia partnera. Zaznaczamy zatem “WordPress” i “Skonfiguruj integracje z partnerem”. Wielokrotnie spotkałam się z przeświadczeniem o tym, że wtyczka spowalnia stronę. Implementacja kodu bezpośrednio w witrynę jest trudniejsza. Poza tym to także zewnętrzny skrypt, którego załadowanie trwa.

Jak widać, integracja daje nam już na samym początku zwiększenie grupy odbiorców przez dopasowanie ich dodatkowymi informacjami, jakimi jest adres e-mail, numer telefonu. Jeśli takie dane są nam niezbędne, to możliwość pozostawiamy zaznaczoną i przechodzimy do kolejnego punktu instalacji.

By nasz pixel poprawnie działał w naszej witrynie, najłatwiejszym sposobem jest zainstalowanie w panelu strony wtyczki (rozszerzenia). W tym wypadku Facebook stworzył własną wtyczkę dla witryn opartych o WordPress i w tym kroku daje nam możliwość jej pobrania. Dzięki temu gotowy plik wraz z wybranymi ustawieniami po wrzuceniu do panelu będziemy mieć skonfigurowany automatycznie.
Zatem pobieramy.

W kolejnych punktach Facebook ułatwia nam instalację wtyczki dając nam dokładną instrukcję co należy zrobić i jak by wtyczkę do naszej strony wgrać.

Przechodzimy krok po kroku według wytycznych.

Wtyczka została poprawnie zainstalowana, czas sprawdzić, czy działa. By to sprawdzić, należy wpisać adres naszej witryny w wyznaczonym miejscu i wysłać ruch testowy. W tym miejscu po naciśnięciu w dodatkowej zakładce wyszukiwarki otworzy się nasza strona, a w panelu instalacji pixela wtyczka przeanalizuje odebrany ruch. Jeśli wtyczka działa, pixel to wykryje i poinformuje nas o tym statusem: Aktywny.

Pixel jest już zainstalowany i zbiera dane o osobach odwiedzających monitorowaną witrynę. Jak widać, nie jest to skomplikowane. Jeśli nie chcesz tracić swojego czasu na jego instalacje, zapraszam do kontaktu — wykonam to za ciebie – telefon kontaktowy: 607-308-754 lub kontakt@mamamarketing.pl.