Marketing szeptany

Marketing szeptany to dobre uzupełnienie strategii marketingowej firmy. Na tę usługę decydują się przedsiębiorcy z każdej branży (i nie tylko). Dlaczego? Konsumenci bardzo wierzą we wiarygodną sugestię.

Marketing szeptany w teorii


Według definicji marketing szeptany to działania marketingowe, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do konsumenta za pośrednictwem wyglądającego na „spontaniczny” przekazu.

Warto wspomnieć, że marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) można spotkać w globalnej sieci jako marketing szemrany, rekomendacji, Buzz marketing albo WoMM.

Marketing szeptany – jeden cel, różne metody działania


Mimo jasnej definicji marketing szeptany jest różnie interpretowany i realizowany przez szeptaczy.

Metoda I

Niskobudżetowe kampanie. To skazane na niepowodzenie działania promocyjne, które niosą za sobą bardzo żenujący poziom marketing szeptanego. Efektem tego typu działań są najczęściej tzw. SPAM tematy. To obszerne wątki, w których większość postów wygląda podobnie – tj. Polecam produkt/usługę firmy xyz, bo jest najlepsza/znajoma polecała/korzystałam. Tu jest link do oferty – http://nazwadomeny.pl. Czy ktoś z was korzystał?

Tego typu tematy powstają przez niewiedzę reklamodawców, którzy nie kontrolują zlecanych kampanii. Dość często takie wątki tworzone są na potrzeby pozyskiwania linków niezbędnych do pozycjonowania stron. Do tych tematów najczęściej zaglądają osoby zajmujące się link buildingiem. Praktycznie nie udaje się pozyskać z nich ruchu. Wiele z tych tematów ma często na tyle niską wartości merytoryczną, że w całości lub części zostaje usunięta z indeksu wyszukiwarki.

Metoda II

Reagowanie na pytania internautów. Inicjowanie i udział w dyskusjach przez zaufanych członków społeczności, którzy zetknęli się z produktem/testowali usługę. Występowanie w roli eksperta – przedstawiciela marki. To najczęściej realizowane scenariusze, które konwertują na sprzedaż albo wzrost rozpoznawalności produktu/marki. Zaangażowanie do kampanii pracujących w ramach agencji reklamowej szeptaczy, którzy posiadają na forach i portalach społecznościowych wiarygodne konta to metoda najczęściej wykorzystywana do osiągnięcia zakładanych celów.

MARKETING SZEPTANY – nasza praca, przykłady, efekty i cennik


Koordynowaniem działań w zakresie marketingu szeptanego zajmuje się w naszej agencji reklamowej Wioleta Cebulak (Mama Marketing). Monitorujemy Internet. Jesteśmy członkami wielu zamkniętych grupach dyskusyjnych. Reagujemy na pojedyncze pytania internautów. Tworzymy i animujemy dyskusje tematyczne. Działamy w taki sposób, by osiągnąć zakładany cel.

Przykład jednej z realizowanych przez nas kampanii marketing szeptanego dotyczył oferty usług doradczych oraz gotowych rozwiązań dla osób chorych. Jako że odchudzanie i zdrowe odżywianie to temat na topie, zdecydowaliśmy się na inicjowanie i animowanie tematów na forach tematycznych oraz reakcje na pytania użytkowników portalu społecznościowego.

Efektem tej krótkiej kampanii był praktycznie natychmiastowy wzrost liczby wyświetleń strony www klienta i potwierdzonej sprzedaży oraz oczywisty zwrot z inwestycji w marketing szeptany.

Efekty zrealizowanych przez nas kampanii to najczęściej wzrost ruchu i sprzedaży albo lepsza rozpoznawalność produktu oraz marki. Nasi klienci, w zależności od założonego celu obserwują efekty marketingu szeptanego niemal natychmiast po rozpoczęciu działań. Prowadzimy zarówno krótkoterminowe, jak i kilkumiesięczne działania promocyjne, które są uzupełnieniem szerszych strategii marketingu internetowego albo samodzielnymi kampaniami.

Ostateczna cena marketingu szeptanego ustalana jest indywidualnie. Średnia cena za rekord w naszej agencji wynosi 6,5 zł netto. Podlega negocjacji. Jeśli interesuje Cię ta forma reklamy i chcesz zainwestować w marketing szeptany, to prześlij nam wytyczne do wyceny kampanii za pośrednictwem dostępnego w górnej części strony formularza kontaktowego. Gwarantujemy, że na odpowiedź nie będziesz czekać zbyt długo.