Google Analytics w Tag Manager

Google Tag Manager to niezwykle proste, bardzo przydatne, a do tego całkowicie bezpłatne narzędzie. To ciekawe rozwiązanie, jakie proponuje Google jest dostępne w polskiej wersji językowej. Ułatwia ono w znaczny sposób pracę SEM managerom (Search Engine Marketing), jednak ciągle w branży marketingowej jest wielu którzy nie słyszeli o jego istnieniu. Warto więc pokrótce opowiedzieć o funkcjach Google Tag Manager i przybliżyć kwestię jego konfiguracji.

Google Tag Manager, czyli darmowy kontener tagów od Google

Głównym zadaniem GTM jest zastąpienie wszystkich kodów, jakie do tej pory były zamieszczane na stronie, po to, aby badać i analizować wyświetlenia, konwersje, a także inne zdarzenia na swojej własnej witrynie internetowej. Google Tag Manager ma ułatwić pracę i pozytywnie wpłynąć na szybkość ładowania witryn internetowych bez względu na ilość używanych tagów.

Zamieszczając na stronie jeden kod JavaScript, wygenerowany w Google Tag Manager można publikować różne tagi bez konieczności edytowania kodu strony. Dzięki takiej opcji pomoc działu IT jest zbędna, można zaoszczędzić wiele pieniędzy, a praca SEM managera jest szybsza i o wiele sprawniejsza. Warto jednak pamiętać, że w czasie implementacji kodu, należy dodać go po tagu otwierającym, a nie przed tagiem zamykającym. Choć na początku dodawanie tagów w panelu Google Tag Manager może sprawić nieco trudności, to po jakimś czasie można to robić bez żadnych problemów i wątpliwości.

Dodawanie Google Analytics z Google Tag Manager

Pierwszym krokiem będzie utworzenie kontenera dla witryny internetowej, co można zrobić wymyślając dla niego nazwę oraz podając strefę czasową. Kolejnym krokiem jest dodanie kodu JavaScript bezpośrednio na stronie. Taki kod można skopiować z panelu i wkleić po tagu otwierającym. Można to zrobić samemu lub skorzystać z pomocy programisty, warto jednak pamiętać o usunięciu starych kodów ze swojej strony internetowej.

Następnie do pustego kontenera należy dodać kod Google Analytics. Odbywa się to za pomocą kodu UA konta Google Analytics, który można skopiować z panelu Google Analytics. Kolejny krok będzie dotyczył określenia, na jakich podstronach witryny może pojawiać się tak kod Analytics. Celem tego procesu jest dodanie kodu do wszystkich podstron serwisu więc należy wybrać regułę “Wszystkie strony”. Po sprawdzeniu tagu za pomocą funkcji podglądu można dodać kod do kontenera na swojej stronie. Podgląd pozwala na sprawdzenie tagów opublikowanych na stronie, a kiedy już się to zrobi można zatwierdzić publikację za pomocą przycisku “Publikuj”.

Po opublikowaniu tagu w kontenerze można śledzić wyniki strony w panelu Google Analytics. Dzięki tak prostemu narzędziu, jakim jest Google Tag Manager można dodawać i aktualizować tagi Google AdWords, Google Analytics oraz, co ciekawe tagi niedotyczące Google, bez dodatkowej pomocy programistów lub innych pracowników branży IT. Dzięki Google Tag Manager można uniknąć błędów, oczekiwania na implementację  tagu oraz na własną rękę wprowadzić na swojej stronie internetowej wiele interesujących rozwiązań.

Potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu Google Tag Managera? Napisz lub zadzwoń do nas.