- 20 października 2022
- Dodany przez: Grupa MMarketing
- Kategoria: Google Analytics
Narzędzie Google Analytics daje naprawdę wiele możliwości, przydatnych dla rozwoju swojej witryny. By jednak można było korzystać z jego pełnych możliwości potrzebny jest pixel, czyli specjalny kod śledzenia. Warto wiedzieć w jaki sposób można go dodać do kodu strony.
Do czego potrzebny jest kod śledzenia Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie bez którego nie mogę się obejść użytkownicy, którym zależy na otrzymaniu informacji dotyczących zachowania użytkowników, którzy odwiedzają ich witryny. Na podstawie pozyskanych w ten sposób danych, można ulepszyć funkcjonowanie swojej strony, a także można podejmować bardziej przemyślane i efektywne decyzje.
Aby jednak każdy użytkowników mógł otrzymać dostęp do konkretnych danych musi przede wszystkim wdrożyć, a także w poprawny sposób skonfigurować narzędzie. Ponadto ważne jest umieszczenie specjalnego kodu śledzenia w źródle danej strony czy bloga.
W jaki sposób można wdrożyć kod śledzenia w narzędziu Google Analytics?
Warto zaznaczyć, że istnieją trzy sposoby pozwalające na wdrożenie kodu śledzenia Google Analytics. Użytkownik może wybrać integrację (np. wtyczka do WordPress), zdecydować się na Google Tag Manager oraz wkleić pixel do kodu źródłowego (sekcja head).
Najbardziej popularny jest pierwszy sposób. Skupmy się na przykładowym wykorzystaniu wtyczki WordPress. Przede wszystkim dlatego, że to popularny system i decydując się na taką drogę można mieć pewność, że dane są w pełni bezpieczne. Wdrożenie kodu śledzenia poprzez wtyczkę pozwala chronić dane oraz zabezpieczyć się przed ich utratą np. w wyniku aktualizacji danej witryny.
W przypadku wykorzystania Google Tag Manager sytuacja jest bardzo podobna, z tą tylko różnicą, że jest to bardziej skomplikowane rozwiązanie.
Wdrażanie kodu śledzenia poprzez instalacje wtyczki WordPress
Wdrożenie kody śledzenia przy pomocy instalacji wtyczki WordPress jest bardzo łatwe i szybkie. W pierwszej kolejności trzeba zainstalować wtyczkę, a następnie uzupełnić identyfikator śledzenia. W panelu administracyjnym należy znaleźć zakładkę kokpit i przejść do wtyczki Analytics Tracker. Trzeba odnaleźć zakładkę Google Analytics i w okienku wkleić swój identyfikator śledzenia, który jest w pełni indywidualny.
Wdrożenie kodu śledzenia za pomocą Google Tag Manager
Kolejnym rozwiązaniem jest skorzystanie z tzw. Google Tag Manager, czyli niezależnej aplikacji, dzięki której można samodzielnie dodawać skrypty do serwisu.
Aby móc korzystać z tej możliwości, trzeba zalogować się do Google Tag Manager, a następnie wygenerować i dodać do sekcji head kod GTM zgodnie z instrukcją. Kolejnym krokiem jest odnalezienie zakładki Wygląd, wybór opcji “Nagłówek motyw”, odszukanie fragmentu head w kodzie źródłowym i zaktualizowane pliku.
Wdrożenie kodu śledzenia poprzez wklejenie go w HEAD danego serwisu
Tradycyjne rozwiązanie to po prostu wklejenie kodu śledzenia do nagłówka. Jednak nie poleca się za bardzo tego rozwiązania, z uwagi na dość duże ryzyko utracenia danych. Wystarczy założyć konto, zalogować się do panelu GA, przejść do panelu administracyjnego, wejść w zakładkę “informacje o śledzeniu” i dalej postępować zgodnie z ukazaną instrukcją.
Wdrożenie kodu śledzenia Google Analytics jest bardzo proste i szybkie. Warto wybrać najlepsze rozwiązanie i cieszyć się z możliwości jakie daje narzędzie.
Więcej przydatnych informacji: https://support.google.com/analytics/answer/9539598?hl=pl.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w instalacji Google Analytics, napisz.