Co powinien zawierać raport dotyczący SEO, jak go czytać i ustalać kolejne cele?

Spis treści:

1. Pozycjonowanie stron a raport dotyczący SEO.

    1.1 Co zawiera w sobie raport SEO?

    1.2 Jakie korzyści uzyskamy dzięki raportowaniu?

2. Jak często wykonywać raport dotyczący SEO?

3. Jak czytać raporty SEO?

Proces pozycjonowania stron internetowych wykonywany jest w celu zwiększenia jej widoczności a co za tym idzie popularności wśród użytkowników. Aby jednak móc ocenić wydajność wprowadzanych działań specjaliści po ich wdrożeniu przedstawiają swoim klientom raporty SEO, na podstawie których mogą oni zweryfikować oraz przeanalizować skuteczność zastosowanych rozwiązań. Co dokładnie powinno znaleźć się w raporcie SEO, jak go czytać oraz ustalić kolejne cele?

Pozycjonowanie stron internetowych a raport dotyczący SEO

Raport SEO to analityczne sprawozdanie na temat indywidualnej sytuacji wybranej witryny w wyszukiwarkach. Pierwszy tego typu dokument zostaje wykonany przez specjalistę na podstawie przeprowadzonego audytu SEO, natomiast każdy kolejny bazuje na informacjach związanych ze zleconymi działaniami. Dlatego też mówiąc o raporcie SEO możemy mieć na myśli zarówno raport powstały po audycie SEO jak również ten pochodzący z działań zatrudnionego specjalisty. W tym artykule skupimy się w pełni na drugim przypadku.

Co zawiera w sobie raport SEO?

Raport SEO zawiera w sobie dokładną analizę danej strony internetowej pod kątem różnych czynników weryfikowanych przez roboty wyszukiwarek. Podczas tego procesu analizowane są kluczowe czynniki, mające wpływ na widoczność strony. W raporcie znajdziemy więc  zbiór najważniejszych czynników na temat danej witryny takich jak między innymi:

  • widoczność strony w wyszukiwarce,
  • uzyskany ruch organiczny,
  • zachowania oraz działania podjęte przez użytkowników odwiedzających stronę,
  • analizę konkurencji,
  • podsumowanie oraz proponowane zmiany.

Jakie korzyści uzyskamy dzięki raportowaniu?

Przeprowadzanie regularnych raportów SEO pozwala uzyskać wiele korzyści, takich jak między innymi:

  • skuteczna analiza podejmowanych działań,
  • kontrolowanie uzyskiwanych pozycji przez witrynę w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • pomoc w określeniu kolejnych celów pozycjonowania,
  • podsumowanie prowadzonych działań oraz przedstawienie ich skuteczności w praktyce.

Jak często wykonywać raport dotyczący SEO?

Raporty SEO tworzone są w odpowiednim odstępie czasu. Najczęściej przyjmuje się, że tego typu dokumenty powinno kompletować się i przekazywać do klienta raz na miesiąc. Istotnym czynnikiem jest cykliczność tych informacji, która pozwala na przeanalizowanie i skontrolowanie ruchu organicznego, oraz innych istotnych czynników na danej stronie. Dodatkowo często zawierane są w nim dodatkowe informacje niezbędne przed podjęciem następnych działań oraz zmian na stronie. 

Jak czytać raporty SEO?

Czytając wyniki raportu SEO przede wszystkim zwróćmy uwagę na błędy i problemy, które mogą wpływać negatywnie na widoczność strony. Warto sprawdzić również linkowanie i osiągnięte dzięki niemu efekty oraz to, jak zmieniły się pozycje danych słów kluczowych. Analizując te informacje dokładnie zweryfikuj pozyskany ruch organiczny sprawdzając nie tylko liczbę osób odwiedzających daną witrynę, ale także czas spędzony na stronie czy też inne czynniki. Wykorzystując raportowanie możemy uzyskać ważne informacje na temat efektywności i widoczności danych podstron. Dzięki temu możemy skutecznie określić cele oraz następne działania, które pozwolą osiągnąć zamierzone rezultaty.