Co to jest audyt strony?
Audyt strony to usługa analityczna. Jej celem jest szczegółowe sprawdzenie witryny i stworzenie dokumentu z informacjami na temat nieprawidłowości występujących w obrębie weryfikowanej strony. Z audytu jej właściciel dowiaduje się na temat tego, co i jak powinien poprawić na stronie www albo w sklepie internetowym oraz co może zrobić, żeby pozyskać więcej zainteresowanych ofertą firmy klientów.
Podstawowy audyt SEO, czy profesjonalny audyt strony?
Audyt SEO zlecany i wykonywany jest zazwyczaj wtedy, gdy celem jest wykrycie nieprawidłowości uniemożliwiających osiągnięcie odpowiedniej widoczności witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Z audytu SEO właściciel witryny uzyskuje głównie informacje na temat błędów technicznych, które mają bezpośredni wpływ na pozycje witryny w wyszukiwarce.
Audyt strony to z kolei szersza analiza, której efektem jest omówienie nieprawidłowości technicznych, związanych z treścią oraz użytecznością witryny. Z audytu strony jej właściciel dowiaduje się tego, co powinien poprawić, żeby zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce, poprawić komfort odwiedzających ja użytkowników, zwiększyć ich zaangażowanie i wreszcie sprzedaż.

Finalnie więc to właściciel bloga, portalu, strony www lub sklepu internetowego decyduje o tym, czy w danej chwili potrzebuje audytu SEO wskazanego adresu, czy też kompletnej analizy całej witryny.
Darmowa analiza SEO, czy profesjonalny audyt strony?
Każdy z właścicieli witryny ma możliwość skorzystania z darmowej analizy SEO wskazanego adresu. Tego typu systemy najczęściej umożliwiają tylko analizę strony głównej lub subdomeny. Z darmowej analizy SEO właściciel witryny dowie się, które z elementów na konkretnej stronie powinien poprawić. To podstawowe informacje, wśród których rzadko kiedy znajdują się wyczerpujące porady na temat tego, w jaki sposób należy wprowadzić poprawki. Darmowa analiza SEO powinna służyć właścicielowi witryny jako podstawowe źródło informacji i być podstawą do decyzji o ewentualnym zleceniu stworzenia profesjonalnego audytu strony, który w wielu przypadkach jest niezbędny.
Kiedy warto zdecydować się na audyt strony?
Kompletny audyt strony lub analizę nakierowaną głównie na pytania związane z SEO warto wykonać w sytuacji kiedy:
- planuje się stworzenie witryny;
- stworzyło się lub modyfikuje stronę;
- witryna otrzymała karę lub istnieje ryzyko, że takowa wystąpi;
- zakończono współpracę ze specjalistą odpowiedzialnym za marketing;
- pojawiły się pytania lub problemy, które uniemożliwiają osiągnięcie zakładanych celów lub co do których potrzeba świeżego spojrzenia.
Korzyści płynące z audytu strony
Właściciel witryny, który zdecyduje się na zlecenie tylko audytu SEO lub kompleksowej analizy strony zyskuje przede wszystkim szczegółowo opracowany dokument, z którego dowie się o:
- aktualnej kondycji witryny;
- przewagach lub ich brakiem nad konkurencją;
- skuteczności dotychczasowych działań oraz zasadności poniesionych inwestycji;
- szansach na dalszy rozwój i ograniczeniach;
- koniecznych do wdrożenia poprawkach wraz z informacją o sposobie ich wprowadzenia;
- możliwościach analizy ruchu i poprawy skuteczności (analityka internetowa).
Audyt strony SEO – nasza oferta i cena
Audyt strony lub SEO wykonujemy dla każdego typu witryny. Średnia cena przygotowywanego przez nas audytu wynosi 800 zł netto. Każde zapytanie jest indywidualnie wyceniane. W przygotowywanych przez nas dokumentach zamieszczamy wyczerpujące informacje, które są odpowiedzią na zadane nam pytanie. Bez względu na to, czy audyt strony dotyczy SEO, szans i zagrożeń, konwersji lub innego pytania, to do każdego zlecenia podchodzimy w sposób indywidualny. Mamy wieloletnie doświadczenie w wynajdowaniu błędów i ulepszaniu witryn. Zajmujemy się też analityką internetową. Jesteśmy skuteczni. Gwarantujemy poufność. Zachęcamy do rozmowy w sprawie audytu strony. Jesteśmy dostępni pod numerem 607-308-754. Można się z nami skontaktować również za pomocą dostępnego tu formularza kontaktowego.
Co po audycie strony?
Audyt strony to solidna podstawa do dalszych działań. Wdrożenie zaleceń z tego dokumentu gwarantuje m.in. poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce, wzrost konwersji, lepszą użyteczność lub rozwiązanie innego problemu. Po audycie SEO strony warto przejść do planowania i wdrożenia strategii marketingu internetowego, ponieważ wtedy właściciel witryny może mieć pewność, że klient trafi na jego stronę dokładnie tam, gdzie powinien oraz korzystanie z niej nie będzie dla niego problemem.