SEO w czasie pandemiipozycjonowanie strony jako element długoterminowej strategii

Nie porzucaj strategii reklamowej tylko przez to, że Twoja firma zmuszona jest do działania w trudnym czasie!

Jako firma marketingowo-konsultingowa, podobnie jak inne przedsiębiorstwa z branży byliśmy zmuszeni do pracy w trudnym czasie pandemii COVID-19. Współpracujemy z podmiotami gospodarczymi, dla których perspektywa wielomiesięcznych ograniczeń stanowiła wyzwanie. Właściciele firm byli skłonni do całkowitej rezygnacji ze współpracy z nami. Chęć radykalnego ograniczania kosztów była dla nas zrozumiała. Dlatego już w drugim kwartale 2020 roku przygotowaliśmy wyczerpujące opracowanie. W dokumencie opisywaliśmy aktualny stan kampanii reklamowej tych klientów, którzy zdecydowani byli zatrzymać promocję swojej firmy. Wyodrębniliśmy efekty naszej pracy. Dodaliśmy informacje o tym, co może dziać się w perspektywie kolejnego roku w branży klienta. Zakończenie każdego opracowania stanowiły informacje o możliwych korzyściach kontynuowania promocji oraz nasza personalizowana oferta. W rok po tym wciąż współpracujemy.

Idea tego case study SEO jest taka, by zobrazować opłacalność decyzji o kontynuacji pozycjonowania mimo przejściowych trudności. Podzielimy się w nim najistotniejszymi elementami strategii SEO, które w różnym stopniu pozwoliły osiągnąć zakładane cele.

wyzwanie

SEO to konsekwentnie realizowana strategia. Optymalizacja i rozwój pozycjonowanej strony oraz konieczność budowania dla niej mocnego profilu linków. W wielu branżach SEO to kosztowna metoda pozyskiwania klientów. Nie dziwiła nas więc chęć cięcia kosztów związanych z finansowaniem aktywnej strategii SEO w trudnym dla firmy klienta czasie. Zaoferowaliśmy każdej firmie, która działa w trudnej branży pomoc. Wyczerpujące informacje. Korzystne warunki współpracy. Obietnicę niegasnącego zaangażowania oraz perspektywę zysku.

Nasza strategia zakładała:

  • Zadbanie o dobrą kondycję witryny klienta.

    W efekcie wykorzystaliśmy aktywny monitoring stron do tego, by strony internetowe naszych klientów były dostępne w trybie ciągłym. Nasze priorytety: wydajność, dostępność, rozwój. Rozwiązywanie problemów nie trwało dłużej, niż 24h.

  • Przeniesienie wszystkich sił na priorytetową optymalizację tych elementów oferty, których potrzebował w danym czasie odbiorca końcowy.

    W efekcie poprawialiśmy pozycje dla usług lub produktów pierwszej potrzeby. Sprzedaliśmy więcej dresów, produktów medycznych, suchej i konserwowanej żywności. Współpracujący z nami klienci z branży gastronomicznej, przedstawiciele branży fit, fryzjerzy szybciej docierali z nową ofertą do swoich klientów.

  • Rozwój z myślą o przyszłości.

    Rozwijaliśmy witryny naszych klientów z myślą o nowej rzeczywistości w domu. Budując profile linków ich witryn, pamiętaliśmy o tym, by tworzona przez klienta marka była na pierwszym miejscu – dobrze kojarzona.

rozwiązanie

Każdy, kto zdecydował się na dalszą inwestycję w strategię SEO, zyskał na współpracy z webmasterem, specjalistą SEO i copywriterem. Rolą webmastera było zadbanie o odpowiednią kondycję pozycjonowanej strony. Wdrażał zmiany sugerowane przez specjalistę SEO. Współpracował z copywriterem.

Ten umiejętnie wykorzystywał specyfikację opracowywaną na podstawie danych z monitoringu internetu oraz statystyk. Copywriter SEO tworzył potrzebne treści, których odpowiednia promocja ułatwiała szybkie pozycjonowanie.

Specjalista SEO, prócz koordynowania pracy zespołu miał za zadanie budowę mocnego profilu linków. Musiał zadbać o odpowiednią promocję marki klienta. Pracował tak, by optymalnie wykorzystać każdą złotówkę z dostępnego budżetu.

rezultaty

Klienci, którzy decydowali o kontynuowaniu strategii SEO, mimo utrudnień i znaczącego obniżenia obrotu firmy zyskali:

  • Znaczący wzrost ruchu z wyszukiwarki. Zapytania informacyjne oraz ofertowe pozwoliły zapewnić niższy względem poprzedniego roku, ale stały przychód.
  • Przewagę nad konkurencją, która w obliczu trudności zatrzymała inwestycje w SEO. 
  • Perspektywę znaczących wzrostów przychodu po powrocie do normalności.
  • W wybranych przypadkach nieznaczny wzrost ilości konwersji w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku.

Jak pokazuje ten case study SEO współpraca mimo trudności jest korzystniejsza, niż bierne przeczekiwanie.

jak możemy pomóc?

Zadzwoń do nas lub prześlij prośbę o ofertę na e-mail.

„Trwająca od 2013 roku, szeroko rozumiana współpraca informatyczna z Panem Mariuszem zaowocowała wprowadzeniem pozytywnych dla firmy zmian. Wdrożenie przez niego nowej wersji firmowej witryny oraz działania promocyjne, prowadzone za pośrednictwem m.in. systemu AdWords oraz Facebooka przełożyły się na wzmożone zainteresowanie ofertą firmy.”

ODF Arkadiusz Nowicki
Właściciel, ODF Arkadiusz Nowicki