leady B2B dzięki reklamie na facebooku

Mimo sporych kosztów i trudności pozyskiwanie leadów B2B dzięki reklamie na Facebooku jest nie tylko możliwe, ale i opłacalne. Skuteczna reklama w mediach społecznościowych to spore wyzwanie w sytuacji, gdy koniecznym jest ciągłe dopasowywanie się do wymagań stawianych reklamodawcom przez Facebook lub zmaganie z mocną konkurencją. Ten case study reklamy na Facebooku ma na celu uświadomienie możliwości pozyskiwania leadów z portal oraz pomoc w samodzielnym stawianiu pierwszych kroków.

wyzwanie

Wyzwaniem dla nas i każdego, kto chce pozyskiwać leady B2B z mediów społecznościowych jest najczęściej:

  • konieczność pracy bez danych historycznych,
  • brak poprawnie skonfigurowanego data layer,
  • brak danych o własnej grupie docelowej,
  • przemęczenie komunikatami reklamowymi po stronie potencjalnych klientów,
  • wysoki koszt pozyskania wartościowego leada włącznie z koniecznością płacenia nie tylko za konwersję.

rozwiązanie

Napotykane po drodze problemy rozwiązujemy sukcesywnie. Stawiamy na wymianę informacji. Klient przekazuje nam wszystko to, co wie o odbiorcy oferowanych przez niego dóbr. To pierwsze źródło informacji, które dopełniają dane statystyczne. Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii informujemy klienta o konieczności zbudowania data layer, zebrania i opracowania danych. Klient jest świadom początkowo wyższych kosztów i słabszych rezultatów kampanii.

Początkowe niedogodności rekompensujemy dopracowaną w każdym szczególe strategią promocji oraz kompletem informacji po potencjalnym odbiorcy. Na podstawie dostępnych informacji tworzymy kampanię reklamową, która nie jest zbyt ścisła. Wykorzystujemy możliwości systemu reklamowego Facebooka włącznie z remarketingiem. Zebrane dane oraz systematyczna analiza kampanii ułatwia nam dotarcie do odpowiedniego odbiorcy i osiągniecie zakładanych celów.

rezultat

Bez farta, którego nierzadko mamy, osiągamy oczekiwane rezultaty nawet w drugim miesiącu prowadzonej kampanii. Najistotniejszy jest dla nas zwrot z inwestycji. Dlatego już na początku przypisujemy do leada wartość. Takie działanie ułatwia nam sprostanie stawianym przez klienta celom. Łatwo ustalamy oczekiwany zwrot z inwestycji. Mając do dyspozycji te informacje, możemy tworzyć skuteczniejsze kampanie.

W zasadzie każdy system reklamowy umożliwia optymalizację kampanii względem liczby lub wartości konwersji. Nas zwykle interesuje wartość. Dlatego na samym początku konfigurujemy data layer, naprawiamy proste błędy i po spełnieniu każdego punktu checklisty skutecznej kampanii B2B uruchamiamy potrzebną reklamę. Naszym sekretem jest oferowanie odbiorcy tego, co aktualnie potrzebuje. Budujemy możliwie proste przekazy reklamowe. To działa.

W ostatnim czasie pozyskaliśmy:

  • Średnio 25 domkniętych leadów w miesiącu dla branży marketingowej.
  • 20 domkniętych leadów dla architekta wnętrz.
  • 79 domkniętych leadów dla producenta sprzętu sportowego.
  • 46 domkniętych leadów dla producenta produktów spożywczych.
  • 104 domknięte leady dla coacha.

Nasz domknięty lead to pozytywna transakcja.