Linki sponsorowane Google AdWords

Linki sponsorowane – co to takiego?

Linki sponsorowane to nic innego jak wyróżniające się boksy tekstowe z ofertą reklamową, które są widoczne przede wszystkim nad lub po prawej stronie organicznych wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google. Kampanie linków sponsorowanych uruchamiane w systemie Google AdWords wyróżnia:

  • szybkość działania – reklamy są wyświetlane w niedługo po ich uruchomieniu,
  • możliwość dotarcia do sprecyzowanego grona konsumentów dzięki dużej liczbie opcji konfiguracyjnych w systemie AdWords,
  • możliwość wprowadzania bieżących modyfikacji w ustawieniach kampanii, które są widoczne natychmiast,
  • atrakcyjny model rozliczeń (płatność za kliknięcie CPC – Cost per click),
  • szczegółowe podsumowanie zarówno płatności, jak i skuteczności.

Reklama z wykorzystaniem linków sponsorowanych Google AdWords w naszej ofercie.

LINKI SPONSOROWANE oferujemy jako samodzielną odrębną usługę lub uzupełnienie szerszej strategii marketingowej. Decydując się na współpracę z nami w zakresie tworzenia bądź optymalizacji kampanii linków sponsorowanych zapłacisz za:

  • analizę oferty na firmowej stronie www albo w e-sklepie i stworzenie wytycznych do jej poprawy lub bezpośrednią poprawę,
  • wybór najczęściej wyszukiwanych i klikanych słów kluczowych dopasowanych do oferty firmy,
  • m.in. stworzenie lub poprawienie aktywnej kampanii reklamowej, dostosowanie stawek oraz wprowadzenie rozszerzeń,
  • bieżącą analizę efektów i dostosowywanie ustawień do sytuacji.

Cennik tworzenia lub optymalizacji kampanii linków sponsorowanych jest przez nas uśredniony i wynosi 15% wartości budżetu miesięcznego (nie mniej niż 150 zł netto).

Dlaczego warto współpracować z nami w zakresie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords?

  1. Pomagamy w dopasowaniu oferty na stronie www lub w e-sklepie do najczęściej wyszukiwanych fraz kluczowych.
  2. Dokładnie analizujemy wybrane słowa kluczowe także przy pomocy zewnętrznych narzędzi.
  3. Sprawdzamy i wspólnie planujemy, co musimy zrobić, żeby wypracować zysk.
  4. Skutecznie zmniejszamy koszty.
  5. Mamy doświadczenie także w realizacji kampanii ukierunkowanych na konkretny cel.
  6. W zdecydowanej większości przypadków generujemy zwrot z inwestycji w linki sponsorowane Google AdWords.
  7. Zaskakujemy Twoją konkurencję – nie czekamy, aż nas zaskoczy.

Prócz linków sponsorowanych wdrażamy inne formy reklamy oferowane przez Google, do których należą:

  • remarketing,
  • integracja z Google Shopping,
  • promocja na YouTube,
  • promocja w Gmail,
  • reklama graficzna wyświetlana także w sieci partnerów Google.

Zainteresowała Cię nasza oferta? Myślisz o inwestycji w linki sponsorowane Google AdWords? Porozmawiajmy. Skontaktuj się z nami telefonicznie: +48 607-308-754 lub za pośrednictwem dostępnego w górnej części strony formularza kontaktowego. Masz dodatkowe pytania? Niżej przeczytasz więcej na temat systemu Google AdWords oraz kampanii linków sponsorowanych.

Linki sponsorowane Google AdWords – mity, do których warto podchodzić z dystansem.

Dość często spotykamy się z twierdzeniem na temat tego, że linki sponsorowane są drogie, nieskuteczne i często klikane przez konkurencję.

W rzeczywistości rozpiętość stawek za kliknięcie jest duża. Prowadziliśmy już kampanie, w których średni koszt za kliknięcie był niższy niż 50 groszy. Zdarzało się też, że za przekierowanie konsumenta na firmową stronę nasz klient płacił kilkadziesiąt złotych. W przypadku, gdy marża produktu jest wystarczająco duża, by pokryć koszt przekierowania klienta i prowizję za obsługę kampanii to mit na temat tego, że linki sponsorowane są drogie, można uznać za nieprawdziwy.

Słaba skuteczność linków sponsorowanych to również często powielane stwierdzenie. Za reklamę w systemie AdWords reklamodawca płaci wtedy, gdy konsument kliknie w jego ofertę. Same wyświetlenia boksów reklamowych w wynikach wyszukiwania są bezpłatne. Jeśli użytkownik wyszukiwarki na wyświetlonej stronie znajdzie dokładnie to, czego szukał i uzna, że oferująca produkt lub usługę firma jest wiarygodna, to zazwyczaj sfinalizuje transakcję. Tylko źle przygotowane kampanie linków sponsorowanych, które prowadzone są bez bieżącej analizy skuteczności i odwołują do nieatrakcyjnej oferty, zazwyczaj uznać można za nieskuteczne.

Wyklikiwanie reklam przez konkurencję to trzeci mit i zjawisko, z którym skutecznie walczy odpowiedni algorytm analizujący kliknięcia w linki sponsorowane Google AdWords. W sytuacji, gdy złośliwy konkurent zbyt często interesuje się konkretną frazą i klika w reklamy wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania to przestają być one dla niego dostępne. Reklamodawca za nieprawidłowe kliknięcia otrzymuje zwrot na konto AdWords.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie w Google.

Inwestycja wyłącznie w pozycjonowanie stron równa się dobrowolnej rezygnacji z dodatkowego zysku dla firmy. Pozycjonowanie stron jest obarczone ryzykiem. Inwestycja w linki sponsorowane jako uzupełnienie pozycjonowania lub szerszej strategii marketingowej jest więc zalecana. Zawsze wtedy, gdy priorytetem jest zwiększanie zysków firmy, dzięki systemowi AdWords generujemy sprzedaż od początku współpracy. To szczególnie istotne w sytuacji, gdy na efekty pozycjonowania trzeba poczekać.

Wady kampanii linków sponsorowanych.

Każda forma marketingu ma swoje wady i zalety. Do niewątpliwych wad systemu AdWords należy to, że jest on zbyt skomplikowany. Ustawienie kampanii zajmuje początkującemu użytkownikowi sporo czasu. Trudno jest mu uzyskać optymalną konfigurację i zazwyczaj przez to tworzy nieskuteczną kampanię. W przypadku samej kampanii linków sponsorowanych wadą jest duża dynamika aukcji i wysokie koszty w konkurencyjnych branżach. W skrajnych sytuacjach opłacalność inwestycji w linki sponsorowane drastycznie spada, a efektywność kampanii, czyli sprzedaż przychodzi z opóźnieniem. Dzieje się tak przez to, że nie ma jednej dobrej konfiguracji, która jest idealna dla każdej branży. Nie bez znaczenia są też czynniki zewnętrzne jak oczekiwania klientów czy obsługa klienta.